مدیراما

باشگاه دانشجویان مدیریت

مدیراما

باشگاه دانشجویان مدیریت

نحوه نگارش چکیده و انتخاب واژگان کلیدی در پژوهش های علمی

چکیده

هدف از تهیۀ چکیده فراهم آوردن تصویری کلی درخصوص محتوای مقاله است. کارکرد چکیده آن است که به خواننده در تصمیم گیری برای مطالعۀ متن اصلی یا عدم مطالعۀ آن کمک کند. بنابراین، چکیده باید مهم ترین موارد مطرح شده در متن اصلی را به اختصار دربرگیرد. چکیده باید درست، دقیق، مستقل از متن، موجز، صریح، غیرقضاوتی، روان و منسجم باشد. چکیده باید به صورت یک بند و به زمان گذشته نوشته شود و حاوی مطالبی باشد که در مقاله بحث شده است.

جدول ۱: معیارهای ارزیابی چکیدۀ مقاله

چکیده

کلید واژه ها

معمولاً دو روش اصلی برای انتخاب کلیدواژه ها وجود دارد. روش اول که به انتخاب کلیدواژه های کنترل شده معروف است، به کمک اصطلاح نامه ها صورت می گیرد. در روش دوم که تحت عنوان انتخاب آزاد شناخته می شود، براساس تصمیم نویسنده صورت می گیرد. در هریک از این دو روش لازم است ترکیبی از واژگان اعم و اخص که بیشترین و نزدیک ترین رابطۀ معنایی را با محتوای مقاله دارد، انتخاب شود. انتخاب کلیدواژۀ مناسب در مقاله احتمال بازیابی بیشتر مقاله را توسط دیگران در آینده افزایش می دهد و درنتیجه به دریافت استناد بیشتر به مقاله کمک می کند. درمجموع، کلیدواژه ها باید با موضوع اصلی مقاله تناسب کافی داشته باشند.

جدول۲: تناسب ویژگی های کلیدواژه های مقاله با کارکرد آن

کلیدواژه

دانشجویان مدیریت باید در نظر داشته باشند که بعد از انجام پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت، باید اقدام به نگارش چکیده نمایند. دانشجویان علاوه بر مطالعه این متن با دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت می توانند چکیده پایان نامه خود را به بهترین نحو تدوین کنند.

منبع: modirama.ir

فروشگاه محصولات دانشی مدیراما (خلاصه کتاب، مبانی نظری، پک مقالات، پایان نامه، ترجمه مقاله، مقاله بیس، پرسشنامه و کتاب های مدیریتی)

کانال تلگرام مدیراما

مقاله بیس چیست؟

همانطور که می دانید اولین مرحله در انجام پروپزال کارشناسی ارشد مدیریت و انجام پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت انتخاب موضوع است. وقتی صحبت از انتخاب موضوع پایان نامه می شود، معمولا پای مقاله بیس یا مقاله پایه هم به میان می آید. اما مقاله بیس چیست و به چه دردی می خورد؟ این سوالی است که خیلی از دانشجویان کارشناسی ارشد از خود می پرسند و ما قصد داریم تا در این نوشته به زبان ساده در مورد آن صحبت کنیم.

معمولا برای دانشجویان کارشناسی ارشد آخرین مرحله یعنی انجام دادن پایان نامه، دشوارترین مرحله است. چون صرفا نشستن سر کلاس و امتحان پایان ترم نیست، بلکه باید آستین ها را بالا زد و با یا بدون کمک استادان راهنما و مشاور یک کار علمی انجام داد.

اما از کجا باید شروع کرد؟ چه موضوعی را باید به عنوان موضوع پایان نامه انتخاب کرد؟ چطور موضوعی را انتخاب کنیم که اطمینان داشته باشیم تا آخر می توانیم آن را انجام دهیم. چطور مدل مفهومی و روش تحقیق پایان نامه را از همین ابتدا مشخص کنیم؟ برای جواب دادن به این سوالات، مقاله بیس می تواند کمک خیلی زیادی به شما بکند.

مقاله بیس

ویژگی های مقاله بیس

مقاله بیس معمولا یک مقاله ی به روز است که نهایتا مربوط به دو سال قبل تا الان می شود. برای مثال اگر سال ۲۰۱۷ هستیم، مقاله از نظر زمان چاپ در نشریه باید ۲۰۱۵، ۲۰۱۶ یا ۲۰۱۷ باشد. علاوه بر جدید بودن و به روز بودن، مقاله بیس باید ویژگی های زیر را دارا باشد تا بتوان از آن به عنوان مبنایی برای کار پایان نامه استفاده کرد.

مقاله بیس خوب:

  • حاوی مدل مفهومی است.
  • چارچوب نظری دارد.
  • فرایند انجام کار را به روشنی توضیح داده است.
  • حاوی ابزار جمع آوری اطلاعات است. مثلا اگر ابزار جمع آوری اطلاعات پرسش نامه است، باید سوالات پرسش نامه در مقاله بیس آمده باشند.
  • روش تحقیق را به خوبی توضیح داده است و روش های آماری مورد استفاده در آن مشخص هستند.
  • در عنوان و مدل مفهومی، معمولا ارتباط یا اثر چند متغییر جدید سنجیده شده است.
  • حاوی جامعه، نمونه و روش نمونه گیری است.

البته ذکر این نکته لازم است که مقالات بیس مدیریت، بسته به گرایش دانشجویان مدیریت کمی با هم تفاوت دارند. برای مثال دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی ممکن است به دنبال مقاله بیسی باشند که در آن از تکنیک های تصمیم گیری چند معیاره یا روش های فراابتکاری استفاده شده است. یا دانشجویان کارشناسی ارشد بازاریابی به دنبال مقاله بیسی با چندین متغییر باشند.

با این اوصاف پیدا کردن مقاله بیس، کمی مشکل و زمان بر است. زیرا شما باید اولا با وب سایت های علمی و نحوه جستجو در آنها آشنا باشید و دوما باید بتوانید از بین انبوه مقالاتی که در این وب سایت ها وجود دارد، مقالاتی که حاوی ویژگی های بالا هستند را تشخیص دهید. در مدیراما گاهی پیش می آید که برای انتخاب مقاله بیس خوب تا پنجاه مقاله را دانلود و بررسی کرده باشیم. اما به هر حال همیشه به بهترین نحو به پاسخ درخواست کنندگان برای مقاله بیس جواب داده ایم.

♣ مطلب مرتبط: روش جستجوی مقالات علمی

یادتان باشد که مقاله بیس ها حتما انگلیسی هستند. چون مقالات فارسی به دلیل تکراری بودن، نمی توانند به عنوان مقاله بیس انتخاب شوند همچنین با دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت می توانید موضوعی جذاب و جدید انتخاب می کنند.

منبع: modirama.ir

فروشگاه محصولات دانشی مدیراما (خلاصه کتاب، مبانی نظری، پک مقالات، پایان نامه، ترجمه مقاله، مقاله بیس، پرسشنامه و کتاب های مدیریتی)

کانال تلگرام مدیراما

10 درس از نوابغ: اشتباه بار اول اشتباه است، بار دوم حماقت!

برخی اشتباهاتی که در ادامه می خوانیم آن‌قدر وسوسه‌ کننده‌اند که همه‌ی ما در نقطه ای در دام آنها افتاده ایم. اما نوابغ و افراد باهوش تنها یک بار مرتکب چنین خطایی میشوند و از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شوند:

۱. خوش باوری

برخی افراد آن‌ قدر کاریزماتیک و با اعتماد‌ به‌ نفس به نظر می رسند که دنبال کردن گفته هایشان وسوسه کننده است. آنها بی‌وقفه از میزان موفقیت کار و کسب خود می‌گویند، اینکه چقدر مورد علاقه دیگرانند، با چه کسانی آشنا هستند و اینکه تا چه اندازه می‌توانند فرصتهای گوناگون را پیش روی شما قرار دهند. اما خوش خیالی و عدم ارزیابی عواقب خوشایندی به دنبال نخواهد نداشت. آدم‌های باهوش پیش از آنکه خود را در چیزی دخیل کنند سؤالات جدی می‌پرسند چرا که میدانند شاید هیچ کس، از جمله خود آنها، به آن خوبی‌ که به نظر می‌رسد نیست.

۲. انجام مکرر یک رفتار و انتظار کشیدن برای نتیجه‌ای متفاوت
آلبرت اینشتین یک بار گفته است که حماقت و دیوانگی یعنی انجام دوباره و دوباره‌ی یک کار و انتظار نتیجه‌‌ی متفاوت داشتن. این دیدگاه هشداری برای کسانی است که مصمم‌اند دو به علاوه‌ی دو سرانجام مساوی با پنج می‌شود. اما یک بار تجربه ناکامی برای آدم‌های باهوش کافی است و آنها به روشی متفاوت عمل می‌کنند.
۳. ناتوانی در به تأخیر انداختن لذت‌ها
ما در عصر دیجیتالیسم زندگی می‌کنیم، زمانه ای که کتاب‌های جدید و نشریات و اخبار داغ بی‌معطلی روی گجت ها و ابزارهای الکترونیک و هوشمندمان ظاهر می‌شوند. اخبار در کسری از ثانیه هزاران کیلومتر را طی میکنند تا دست به ما می‌رسد و تقریبا هر چیزی می‌تواند ظرف مدت یک روز پشت درب خانه‌مان تحویل شود. اما افراد باهوش میدانند که پاداش، در گرو کار سخت است و لذت بدون مقدمه حاصل نمیشود. وانگهی آنها از این دانایی در راستای انگیزش خود خودشان در تمام گام‌های مسیر دشوار رسیدن به موفقیت استفاده میکنند؛ چرا که از ناامیدی رضایت دادن به چیزی کمتر از آنچه می‌توانند باشند، خبر دارند.
۴. حساب دخل و خرج را نداشتن
شما نمی‌توانید آزادی مالی را تجربه کنید مگر اینکه مبتنی بر محدودیت‌های بودجه ای عمل کنید. تعهد به بودجه و چارچوب دخل و خرج در مسائل شخصی و مسائل کاری ما را وا می دارد بین خواسته و نیازمان انتخاب‌های حساب‌شده‌ داشته باشیم.
حساب دخل‌وخرج داشتن به زندگی نظم می‌دهد و نظم اساس کار سریع، دقیق و باکیفیت است.

۵. گم کردن چشم‌انداز کلی

گاهی ما آنقدر خود را مشغول امورات جاری میکنیم که چشم انداز کلی از تیررسمان خارج میشود. اما آدم‌های باهوش با وزن دهی به اولویت های روزانه خود بر اساس یک هدف دقیق، این شرایط را تحت کنترل میگیرند. این بدان معنا نیست که آنها کارهای در مقیاس کوچک را نادیده بگیرند، بلکه آنها از نظم و چشم‌انداز لازم برای اصلاح مسیر در صورت ضرورت برخوردار هستند. زندگی شمایی چشم اندازگونه است و زمانی که فرد از این چشم انداز صرف نظر کند، همه چیز دچار اشکال خواهد شد.

۶. انجام ندادن تکالیف
همه ما گاهی راه میان‌بر را انتخاب کرده‌ایم. این میان‌بر میتواند به سادگی کپی کردن تکالیف‌ درسی از روی دست دوست‌مان بوده باشد، و یا ورود بدن آمادگی به یک جلسه‌ی مهم. آدم‌های باهوش اما متوجه هستند که هرچند گاهی بخت یارشان است اما در پیش گرفتن چنین رویکردی آنها را از دستیابی به ظرفیت کامل خود بازمی‌دارد. آنها بی گدار به آب نمی زنند و درک می کنند که جایگزینی برای سخت کوشی وجود ندارد. آنها می‌دانند اگر تکالیف‌ خود را انجام ندهند هرگز چیزی یاد نمی‌گیرند و کار و کسب شان نیز به باد خواهد رفت.
۷. نقاب به چهره زدن
سعی بر اینکه کسی باشیم که دیگران از ما می‌خواهند وسوسه‌کننده است. اما هیچ یک از ما از آدمهای غیراصیل و تقلبی خوشمان نمی آید. سعی برای تبدیل شدن به کسی که نیستید عاقبت خوشی ندارد. آدم‌های باهوش هم گاهی در دام نقش بازی می افتند ام به محض اینکه برای اولین بار به‌ خاطر تصنعی بودن‌، فراموش کردن متن اجرای نمایش‌ یا خارج شدن از نقش‌شان، با کارت قرمز دیگران مواجه میشوند متوجه این موضوع خواهند شد. واقعیت اینجاست که دست ما زود برای دیگران رو خواهد شد، پس نقش بازی عملا بی فایده است. چرا که ما اگر دست از نقش بازی کردن برنداریم بزودی خواهیم فهمید که رابطه‌هایی که خراب کرده‌اند، شغل‌هایی که از دست داده‌اند و فرصت‌هایی که سوزانده‌اند به این خاطر بوده که خواسته‌اند آدمی باشند که نیستند. اما افراد هوشمند میدانند که شادی و موفقیت مستلزم اصالت وجودی و پذیرش آن است.
۸. تلاش برای راضی نگهداشتن همه
گمان میکنم که همه ما در مقاطعی مرتکب چنین اشتباهی شده باشیم. اما انسانهای باهوش خیلی سریع می فهمند که راضی کردن همه امکان پذیر نیست و تلاش برای راضی کردن همه در آخر هیچ کس را راضی نخواهد کرد. آدم‌های باهوش می‌دانند برای مؤثر بودن باید شهامت انجام انتخاب‌هایی را در خودمان پرورش دهیم که از نظرمان درست هستند و البته ممکن است رضایت همه را به دنبال نداشته باشند.
۹. نقش قربانی را بازی کردن
گزارش‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی ما پر از داستان‌ آدمهایی است که می‌خواهند با بازی کردن در نقش قربانی اهداف‌شان را پیش ببرند. نگاهی به شبکه های اجتماعی و انسانهایی که بی دلیل شهرتی برای خود دست و پیدا کرده اند، این مورد را تایید خواهید کرد. شاید آدم‌های باهوش شاید گهگدار در این نقش ظاهر شوند. اما به سرعت در می یابند که این اقدام فریبکارانه و تمام منافع حاصل از آن به مجرد آنکه دیگران از آن بو ببرند نقش بر آب خواهد شد. نکته‌ ای ظریف در این استراتژی وجود دارد که البته تنها افراد باهوش آن را می‌فهمند: برای ایفای نقش قربانی باید از قدرت‌ خود چشم بپوشید، موهبتی که قیمت ندارد.
۱۰. تلاش برای تغییر دادن دیگران
تنها مسیر تغییر از راه اشتیاق و توانایی خود فرد برای تغییر عبور میکند. هرچند که تلاش برای تغییر آدمی که نمی‌خواهد تغییر کند وسوسه‌انگیز است.
بعضی از ما حتی به دنبال یافتن آدمهای مساله داری هستیم تا به خیال خود مشکلات آنها را اصلاح کنیم. آدم‌های باهوش ممکن است این اشتباه را یک بار مرتکب شوند اما پس از آن می‌فهمند قادر به تغییر هیچ کس نیستند، جز خودشان. در عوض آنها زندگی خود را حول محور انسان های اصیل و مثبت نگر میسازند و میکوشند از آدم‌های مساله دار و کسانی که موجب افول شان می شود دوری کنند.

سخن پایانی:
موفقیت انسان های با هوش هیجانی بالا، مرهون آن است که هیچ‌گاه دست از یادگیری نمی کشند. آنها از اشتباهات‌ خود درس می گیرند، آنها از موفقیت‌هایشان می آموزند و آنها همواره خود را در جهت تعالی تغییر می دهند.

آشنایی با آموزش کارکنان و انواع آن در سازمان

جامعه امروز جامعه ای سازمانی است و کیفیت زندگی انسان امروز در گرو کیفیت سازمان هایی است که او را احاطه کرده اند. سازمان ها نیز از منابع و نیروهای متعددی تشکیل شده اند. مهم ترین و اساسی ترین منبع و نیروی هر سازمانی نیروی انسانی آن است. زیرا نیروی انسانی یک منبع استراتژیک و تعیین کننده در سازمان ها به حساب می آید که پرورش و توانمندسازی او باعث توسعه پایدار اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی می شود. به سخنی دقیق تر، شالوده بهره وری هر سازمان، نیروی انسانی و برنامه ریزی برای آن از نظر کیفی و ممانعت از نا به هنگام شدن و عقب افتادن افراد در حرفه خود است. برنامه ریزی برای نیروی انسانی و آموزش و بهسازی آن می تواند بینش و بصیرتی عمیق تر، دانش و معرفت بالاتر و توانایی و مهارت بیشتر نیروی انسانی در سازمان برای اجرای وظایف و مسئولیت های شغلی شود و دستیابی به اهداف و وظایف سازمانی را با کارایی و ثمر بخشی بهتر فراهم آورد.

بنابراین آموزش به عنوان تنها شیوه ایجاد و توسعه کارکنان «اسلحه رقابتی سازمان ها» محسوب می ­شود. اهمیت آموزش و یادگیری به عنوان یک مزیت رقابتی بر همگان محرز و آشکار شده است. امروزه آموزش سازمانی نه فقط وظیفه یا اقدامی جانبی و فرعی، بلکه در زمره حساس و اثربخش ­ترین فعالیت های سازمانی به شمار می آید.

آموزش همواره به عنوان وسیله ای مطمئن در جهت بهبود کیفیت، عملکرد و حل مشکلات مطمع نظر قرار می گیرد و فقدان آن از جمله مشکلات کلیدی و بحرانی هر سازمانی است. در این راستا سازمان ها پول و هزینه زیادی را صرف برنامه های توسعه و بهسازی کارکنان خود می کنند و تلاش می نمایند تا از استراتژی ها و روش های آموزشی نوین و کارآمدی بهره گیرند. توجه روزافزون به نوع و گسترش آموزش، ضرورتی انکارناپذیر است که ناشی از آهنگ سریع تغییر در عرصه های مختلف فعالیت های اقتصادی، اجتماعی و … است.

انواع آموزش در سازمان

آموزش در سازمان به دو روش مجزا صورت می گیرد:

۱) آموزش قبل از خدمت

آن نوع آموزشی است که قبل از ورود فرد به سازمان به وی ارائه می گردد تا شایستگی و توانائی های لازم را در او ایجاد نماید و او را برای احراز مشاغل در آینده آماده سازد. این نوع آموزش برای رفع مسائل و مشکلات خاص سازمانی صورت نمی گیرد بلکه هدف عمده آن تربیت نیروی انسانی برای نهاد یا سازمان می باشد. آموزش قبل از خدمت برحسب مدت آموزش می تواند کوتاه مدت یا بلند مدت باشد.

۲) آموزش ضمن خدمت

اگرچه در اکثر سازمان ها، افراد قبل از تصدی مشاغل، آموزش های کلاسیک را پشت سر می گذارند ولی معمولاً به علت اینکه این آموزش ها جنبه عمومی و کلی دارد، افراد نیازمند آموزش های تخصصی و کاربردی دیگری می باشند و به عبارت دیگر همگام با استخدام کارمند در سازمان، شرایط و ویژگی های کاری و مسائل و مشکلات شغلی کارمند را محتاج به آموزش های مستمر در ارتباط با شغل مورد تصدی می سازد. مضافاً اینکه تحولات سریع در شیوه ها و تکنیک های ویژه ضرورت آموزش های ضمن خدمت را توجیه می کنند.

در آخر به طور کلی می توان بیان کرد که آموزش های قبل از خدمت از اهمیت بالایی برخوردارند، اما موفقیت و حیات هر سازمانی، وابستگی زیادی به آموزش های ضمن خدمت دارد. زیرا آموزش های ضمن خدمت، به موازات اشتغال کارکنان به کار و با قصد بهبود نظام مند و مستمر کارکنان از نظر دانش، مهارت ها و رفتارها، هماهنگ نمودن اهداف، علاقه ها و نیاز های آتی مستخدم با نیاز های آتی سازمان با افزایش کارایی کارکنان، ایجاد سازش با محیط و افزایش خدمات آنها به اجرا در می آید. این آموزش ها به دو صورت کوتاه مدت و بلند مدت به اجرا در می آیند.

در این راستا می توان گفت با توجه به اهمیت بحث آموزش کارکنان، انجام پروپزال کارشناسی ارشد مدیریت و انجام پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت در این زمینه می تواند زمینه ساز پیشرفت جوامع باشد. اما باید در نظر داشت برای بهبود انجام پایان نامه، دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت در زمینه آموزش کارکنان، مسیر انجام پژوهش را تسهیل می بخشد.

منبع: modirama.ir

فروشگاه محصولات دانشی مدیراما (خلاصه کتاب، مبانی نظری، پک مقالات، پایان نامه، ترجمه مقاله، مقاله بیس، پرسشنامه و کتاب های مدیریتی)

کانال تلگرام مدیراما

روش ایجاد پروفایل در گوگل اسکولار (Google Scholar)

چرا گوگل اسکولار؟

تهیه رزومه، کارسختی است و برخلاف ظاهر ساده­ اش، کار و انرژی بسیار زیادی می­ برد. بخش سخت کار به یادآوری فعالیت­ های گذشته و یافتن آثار و مقالات قبلی و تصمیم­ گیری برای لحاظ و یا عدم لحاظ آن­ها است. در حال حاضر، یکی از معیارهای ما برای انتخاب ابزار مناسب برای حفظ ارتباطات آکادمیک، سادگی و چابکی و مشهور بودن آن ابزار است. در این میان، گوگل اسکولار یا همان Google Scholar Citation و ایجاد یک پروفایل در آن راهی ساده و از همه مناسب­تر است.

ویژگی خوب پروفایل اسکولار، ارتباط آن با داده­ های غنی گوگل اسکولار است، تقریباً کل مقالات معتبر، توسط اسکولار گوگل شناخته می­ شوند. برای همین اگر مثلاً در تهیه رزومه خود، حوصله و توان جمع­ آوری ریز به ریز اطلاعات اسکولار خود را ندارید، کافی است پروفایل خود را ایجاد کنید تا گوگل به صورت خودکار آن­ها را برای شما لیست کند. اگر این پروفایل را ندارید، با یک اکانت گوگل ساده و با اتصال آن به ایمیل آکادمیک خود (khuisf.ac.ir@) به راحتی می­ توانید، پروفایل خود را ایجاد کرده و بقیه کار را به گوگل بسپارید. در برخی موارد، گوگل ممکن است مقالاتی از شما را لیست نکند. اما به راحتی می ­توانید از بخش Add Article manually مقالات دیگر خود را نیز به سیستم اضافه کنید. همچنین این سیستم به راحتی به شما امکان استخراج داده­ های مرتبط با مقالاتتان را به صورت کامل می­ دهد.

ایجاد پروفایل اسکولار بسیار ساده است. اگر پست الکترونیکی از سرویس Gmail ندارید به سایت http://mail.google.com وارد شده و از طریق Create account یا «ایجاد حساب» یک جی­میل برای خود باز کنید. وارد اکانت Gmail خود شوید سپس سایت scholar.google.com را باز کنید و روی لینک My citations و یا «نقل قول­ های من» کلیک کنید. در قسمت «ویرایش» یا Edit پروفایل خود را تکمیل کنید و سپس روی لینک «افزودن» یا Add کلیک کنید و مقالات اضافه نشده را به اسکولار خود اضافه نمایید. در صورت تمایل می­ توانید مقالات خود را public یا عمومی نمایید.

دقت داشته باشید که: در بخش Affiliation نام دانشگاه را به فرمت زیر وارد نمایید:

Isfahan (Khorasgan) Branch, Islamic Azad University

در بخش Areas of interest زمینه مورد علاقه علمی خود را تایپ نمایید.

در قسمت Email for verification پست الکترونیکی دانشگاهی خود را (khuisf.ac.ir@) وارد نمایید. زمانی که پروفایل خود را ایجاد نمایید، از طرف گوگل اسکولار ایمیلی جهت تأییدشدن (verification) برای شما ارسال می­ گردد و شما کافیست با یک کلیک در ایمیلتان آن را تأیید نمایید تا فرایند کامل گردد.

در صورت تمایل در بخش Homepage صفحه وب آکادمیک شخصی خود را وارد نمایید (http://www.khuisf.ac.ir/prof/)


راهنمای ایجاد پروفایل گوگل اسکولار

در هر صورت، از میان ابزارهای مختلف، با توجه به پیچیدگی تنظیم رزومه و به روز نگه­داشتن وب سایت شخصی، گوگل ابزاری با امکانات محدود، اما خلاصه و ساده را در اختیار ما گذاشته است که می­ تواند مفید واقع شود.

ایجاد پروفایل گوگل اسکولار نه تنها برای فعالیت­ های آکادمیکی مناسب و ضروری است بلکه برای ارتقاء رتبه وبومتریکی و جایگاه علمی دانشگاه مربوطه در جهان بسیار با اهمیت است.

سایت­ های دیگری نیز پیشنهاد می­ گردد که انتخاب آن­ها و ایجاد پروفایل در آن­ها برای فعالیت­ های آکادمیکی بسیار مناسب است، از جمله:

http://www.linkedin.com

http://www.researchgate.com

http://orcid.org

http://www.researcherid.com

در آخر قابل ذکر است که گوگل اسکالار یک سیستم جامع از مقالات علمی و فعالیت های آکادمیکی می باشد، که دانشجویان می توانند با دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت از این پایگاه، انجام پروپزال کارشناسی ارشد مدیریت و انجام پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت خود را با منابع به روز تر و با استناد بیشتری پیش برند.

منبع: modirama.ir

فروشگاه محصولات دانشی مدیراما (خلاصه کتاب، مبانی نظری، پک مقالات، پایان نامه، ترجمه مقاله، مقاله بیس، پرسشنامه و کتاب های مدیریتی)

کانال تلگرام مدیراما