هویت برند توسط کاپفرر (۲۰۰۴) عنوان شد. وی متعقد است هویت؛ یعنی بودن شما، همان طور که هستید. وی ابعاد هویت برند را در منشور هویت برند (فیزیک، شخصیت، ارتباط، فرهنگ، بازتاب و خود پنداره) مطرح کرد. آکر (۱۹۹۶) هویت برند را مجموعه منحصر به فردی از تداعی می داند که استراتژیست خواهان ایجاد و حفظ آن هاست. وی هویت برند را در ابعاد محصول سازمان، شخص و نماد می داند.
همچنین هویت برند مجموعه ای از ارتباطات منحصر به فرد یک برند در قالب شعارها، قول ها و وعده هایی است که به مشتری می دهد و باعث ایجاد هویتی جدید و یا بهبود هویت قبلی خود می شود. می توان گفت هویت، یکی از مهم ترین عواملی است که برند را ثابت نگه می دارد و آن را به سمت بازارها و محصولات جدید سوق می دهد. برندها توسط هویت، خود را به مشتریان شناسانده و از سایر رقبا متمایز می شوند.
در مجموع می توان گفت هویت برند مجموعه منحصربه فردی از تداعی گرهای برند است که بر بستن عهد و پیمان با مشتریان دلالت دارد. یک هویت برند برای این که مؤثر واقع شود نیاز دارد که با مشتریانش در آمیزد، متمایز از برند رقبا باشد و سازمان خود را آن چنان که می خواهد و می تواند باشد، نشان دهد. مؤثر بودن هویت برند معنی برقراری ازتباط قوی با مشتری، ارتباطی که آن برند را از سایر رقبا متمایز می کند و مشخص می کند که شرکت در بلندمدت چه می خواهد بکند.
داسیلورا و همکارانش (۲۰۱۱) برخلاف عقیده بسیاری از مدیران که می گویند هویت برند باید در طول زمان ثابت باشد، بیان داشتند با توجه به این که محیط امروز شدیداً پویا و دائماً در حال تغییر است، هویت برند نیز باید پویا باشد و در طی زمان باید هویت برندی متناسب با محیط توسعه داد. آن ها براساس گستره ای از ادبیات موجود در زمینه هویت برند به این نتیجه رسیدند که هویت برند یک فرایند کاملاً پویا است و باید در طول زمان از طریق اثرات دو جانبه مدیران برند و دیگر عناصر اجتماعی (مانند مصرف کنندگان) توسعه یابد. جنبه پویایی هویت برند به انعطاف پذیری برند در شرایط تغییرات محیطی منجر می گردد.
هویت برند یکی از موضوعات جدیدی است که به تازگی وارد حوزه مدیریت و بازاریابی شده است. دانشجویان گرامی اگر قصد انجام پروپزال کارشناسی ارشد مدیریت و یا انجام پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت در زمینه هویت برند دارید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید.
شما دانشجویان گرامی با دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت در زمینه هویت برند، بهتر می توانید با این موضوع آشنا شوید. و پروپزال و پایان نامه خود را بهتر انجام دهید.
منبع: modirama.ir
ساخت تنها «یک» محصول را مسیر خوب، کار بسیار بعیدی است. اما به یاد داشته باشید که به دست آوردن موفقیت نهایی، به تنهایی یک موضوع بعید و نادر خواهد بود. ما همیشه به دنبال بهترین راهحل هستیم. با کمکردن موضوعات اطراف و تمرکز روی یک کار، به خود این اجازه را میدهید تا محصول یا کاری که در اختیار مشتریان خود میگذارید، به راهحل یک مشکل برای آنها تبدیل شود و عملکرد فوقالعادهای داشته باشد. وقتی انرژی و منابع مادی و معنوی خود را روی موضوعات مختلفی بگذارید، دیگر توانی برای حل مشکلاتی که در سطح بالاتری هستند نخواهید داشت. دیگر از تمرکز موردنیاز برای ساخت آن محصول «عالی» وجود ندارد؛ پس چیزی تولید میکنید که صرفا «خوب» است.
انتخاب موضوع پایان نامه، اولین مرحله در انجام پروپزال کارشناسی ارشد مدیریت و انجام پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت است. معمولا دانشجویان در این مرحله که نخستین گام انجام پژوهش نیز می باشد، دچار مشکل می شوند و بعضا این مرحله منجر به تاخیر انداختن زمان انجام تحقیق می شود. دانشجویان معمولا برای انتخاب موضوع پایان نامه از استاد راهنما یاری می جویند اما باید توجه داشت که انتخاب موضوع مناسب تحقیق در یک رشته از علوم، نیاز به آشنایی با اصول، قوانین و نظریه های علمی تشکلیل دهنده آن رشته و شناسایی آخرین پیشرفت های آن دارد. براین اساس موضوع پایان نامه باید دارای ویژگی های زیر باشد:
۱-علاقه پژوهشگر، ۲- بدیع و نو بودن، ۳- پژوهش پذیر بودن، ۴-اهمیت و اولویت، ۵- توانایی و تخصص پژوهشگر، ۶- منابع مادی دردسترس، ۷- منایع اطلاعاتی در دسترس و ۷-به صرفه بودن
برای انتخاب موضوع می توان از چندین انتشارات کتاب شناسی و دفاتر خدماتی تهیه اسناد کمک گرفت که می توانند به جست جوها کمک کنند که شامل موارد زیر است:
کتاب ها و کتابخانه ها
رساله ها و تحقیقات در حال انجام
انتشارات دولتی و آمارهای رسمی
کتب مرجع، راهنماهای کتاب شناسی خاص و کلی
استفاده از اینترنت
بررسی اولویت های پژوهشی سازمان ها و شرکت ها
محقق پس از تعیین موضوع پایان نامه و زمینه مورد بررسی، می بایست عنوان ارائه نماید. محققین در تنظیم عنوان می بایست دقت لازم را بکار گیرند، چرا که کلمات و واژه های بکار رفته در عنوان پژوهش مشخص کننده نوع فعالیت، نوع روش شناسی، نوع آزمون و… می باشد.
برای انتخاب عنوان مناسب می بایست به نکات زیر توجه نمایند: عنوان تحقیق باید هدف های تحقیق را به روشنی نشان دهد. عنوان تحقیق باید به صورت عبارت کوتاه، مختصر و غیرسوالی (به صورت خبری) باشد. در صورت لزوم باید جامعه آماری، زمان و مکان انجام تحقیق به صورت دقیق بیان شود. بهتر است در ابتدای عنوان تحقیق از واژه هایی مانند: بررسی، مطالعه، تبیین، طراحی، شناسایی و … (با توجه به موضوع و روش تحقیق انتخاب شده) استفاده شود.
عنوان مقاله، که در واقع هویت مقاله و هدف آن را به نمایش می گذارد، باید روشن، گویا، جامع، مانع و تا حد ممکن مختصر باشد. از آنجاکه افراد معمولاً براساس عنوان مقاله به جست وجو در بانک های اطلاعاتی مقالات می پردازند، دقت در انتخاب کلمات بکار رفته در عنوان به بازیابی مؤثرتر مقاله از سوی سایر پژوهشگران کمک می کند. بنابراین توصیه می شود از به کاربردن واژگانی که به عنوان کلیدواژه برگزیده نمی شوند پرهیز کنید. عباراتی مانند «مقدمه ای بر»، «بررسی و تحلیلی از»، و موارد مشابه فقط به طولانی شدن عنوان منجر شده و نقشی در بازیابی بهتر مقاله ایفا نخواهند کرد.
تناسب ویژگی های عنوان مقاله با کارکرد آن
منبع: modirama.ir
اگر عملکرد عالی سازمان وابسته به افراد باشد. سازمان شما عالی نیست.
بیل گیتس ۳۸ سال پیش CD را با این تصویر تبلیغ کرد.